Kindle (Keyboard) tartósteszt

2012.06.23. 19:03 | mtrx | Szólj hozzá!

Címkék: kindle

Nagyban gondolkoztam, hogy mi is lehetne a következő téma, amiről írhatnék. Aztán rájöttem, hogy nem kell túl messzire nézni, mivel a kezemben van. Nem UK, de... ez van. Ígérem minimális technikai untatással :)

Bevezetésként annyit, hogy az olvasás régóta kíséri utam. Általános suli vége óta 'fogyasztom' a hosszabb-rövidebb regényeket. Krimi, scifi, horror, jöhet szinte bármi. Idővel beköszöntöttek hozzám az e-bookok, köszönhetően a W800i-n lévő könyvolvasó proginak. A 2,5" kijelzőn fura volt eleinte olvasni, de megszokható. Később már a 10 perces buszútra is zsebből ki, 2-3 oldalt olvasni. A KP500 3" érintőkijelzője növelte az olvasható mennyiséget, cserébe javult az amúgy sem lassú olvasási tempóm.

Amazon KindleEzek után került figyelmem középpontjába az Amazon csodakönyvolvasója, a Kindle. Első fizumból egy ilyet veszek! - mondtam párszor. Munka nem lett, Kindle viszont egy hatalmas mázli következtében összejött. Az SFportal nyereményjátékán én lettem az a bizonyos szerencsés, december óta nyúzom a kütyüt. Még mindig vigyorgok, amikor olvasni kezdek :D

Pár adat: 6" e-ink kijelző, 2GB tárhely, wifi+microusb, maximum 2 hónap akku üzemidő. Nos, akkor vizsgáljuk meg sorban mindegyiket.

A kijelzője kitűnő. Ránézésre mint egy puhafedeles könyv mérete, kinézete. Többen is, miután látták, csak annyit mondtak, hogy pont úgy néz ki, mint egy papírkönyv. Nos, pont ez a lényege. Vannak olyan nagy dög könyvek, amikből egy is többszöröse, mint a Kindle tokkal(-vonóval). A tok egy bőrkötéses könyv jellegét mutatja, benne egy ledes fénnyel, így éjszaka is lehet használni. Az olvasó belső akksiját használja, nem kell külön töltögetni.

A belső tárhelye gyakorlatilag korlátlan. Egy-egy könyv kevesebb, mint egy mega, persze lehet ész nélkül felmásolni mindent, de erre a helyre az egész család egész életében olvasott könyvei elférnek. Amikkel ügyesen fel lehet tölteni a helyet, azok a képekkel teletűzdelt PDF-ek. Vagy képregények, mivel kompromisszumokkal ugyan, de egész jó mangaolvasónak is. 

Ezen cuccokat legkönnyebben kábellel lehet feltölteni. Mivel közben még akksit is tölt, mire egy könyvet rábogarászok, addigra majdnem annyit tölt, amennyi az olvasáshoz kell. (azóta gyorsult a módszerem :D) Wifin sem nehéz művelet, csak be kell állítani a készüléket, regisztrálni a saját emailcímét, azután emailben is lehet ráküldetni olvasnivalót. Bónusz: lelkes userek csináltak egy honlapot, ami tetszőleges cikket megtisztít, formáz majd küldi a kütyüre, így buszon-vonaton lehet olvasni az írásokat. 

Az akksira nem lehet panasz, sokáig bírja. Persze ehhez hozzátartozik, hogy a kijelzőnek nincs világítása, csak a lapozáskor fogyaszt. Eleinte azt írták, hogy napi egy óra olvasással egy hónapot bír. Aztán jött a Nook, akik napi fél óra olvasást adtak referenciának. Az Amazon válasza nulla hardveres váltással két hónap - napi fél órában. Ezek alapján én nem vagyok átlagos olvasó, napi 1-2-3-4 órát is "belelapozok", aztán csak nézek, hogy hol a töltő.. :D

Főleg, hogy gyakorlatilag mindig velem van. Konditerem, busz, otthon, bármi. Szerencsére találtam pár nem túl rövid könyvet, amit szeretnék elolvasni.... meg pár rövidet is.... és.. khm, szóval a listám kb. 45-50 lehet, és ezek mind fenn is a kütyün, magamat ismerve 1-2 év. Különösen azért, mert mindig találok-ajánlanak új olvasnivalókat. 

Azt hiszem nem mondok sokat, ha azt mondom, hogy az elmúlt fél évben több regénnyel végeztem, mint az azt megelőző egy évben... pedig akkoriban sem olvastam keveset :)

Szóval - nem adnám ki a kezemből, nagy bosszankodva esetleg az újabb verziósra cserélni. Nekem ez az abszolút kütyü. Másnak persze lehet, hogy egy iPad vagy Playstation, nem vita tárgya :D

Végére kis negatívum. Mondjuk nekem nyeremény volt, de megvenni egy kicsit drága. Igen, ez tény, de sok-sok könyv elérhető ingyen is, példának okáért most kezdtem el (lassan, nagyon lassan!) újrázni a Rejtő-féle légiós regényeket. Ennek örömére egy kis idézet A három testőr Afrikában című műből:

„Min dék duttam, hotty. Te egy vagy Naggy hüjje. De hogy eggkorra. Vaggy asztt tat. Mékk én? sem duddtam. Ellhicheted! Róllam te. Ne firrgálj! semmid. Mert jövög én. Éés cha meggírom terróladd. Hodjj migget tsináldáll. Aggor jjól besszárnag. Tégedd. Éés ettől függetlenül gaphadsz tőllem a fejedre eggy nagyod a kőzgasszán biszkállóval. Ami 1. sújjos fém dártty. Eszt én írom. Ghenek. bb.! és ammid énn irrog, assz nem. Hasszug. Mar! hasság. Mintt amit? Te. Írrsz. Régen. Régenny. Reggénnyé. (Nem, givánndd! dörllentő.) Kiváló Disztelleddel: Te ló!”

A bejegyzés trackback címe:

https://mtrx.blog.hu/api/trackback/id/tr744606760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása