Hogyan lett munkám?

2012.05.06. 15:36 | mtrx | Szólj hozzá!

Címkék: munka uk

Röviden - másfél hét alatt.

 

Miután péntek este megérkeztem rögtön hozzáfogtam a berendezkedésemhez. Kezdetnek bolt, gyors kajavásárlás, ilyenek. Első hétvégémen nem voltam túlságosan aktív munkakeresést tekintve, inkább a környéket próbáltam megismerni. Utána kiegészítettem az angol önéletrajzom, elkezdtem küldözgetni mindenféle munkákra. Leginkább franchise éttermek bármilyen munkaköreibe. Ugyan volt akinek ez bejött, engem nem hívtak. 

Emellett javasolták a munkaközvetítőket, itt Agency-knek hívják őket. Az egyikhez mentem többször is, nem regisztráltak, mert azt mondták, hogy nincs munka, próbáljam 1-2 hét múlva. Ugyanakkor azt is mondták, hogy járni kell a nyakukra, mert ki tudja, lehet a kitartást is díjazzák. Ajánlottak egy másik ügynökséget is, ott jól elzavartak, nem foglalkoztak velem. Másnap visszamentem, akkor végre sikerült beszélni velük, azt mondták, hogy másnap mehetek regisztrálni.

Szerda reggel hajnalban kelés, még az se vigasztalt, hogy otthon egy órával később lett volna, így is túl... korán, túl sötét volt. Buszon alig voltak, azért sikerült megérkezni. Regisztráció során kérdik, van-e NI számom? nincs, mert még most érkeztem az országba. Nem baj, és számlám? Az sincs, mert most érkeztem az országba, számlát nem nyitnak, mert nem dolgozok/nincs címem igazolva/bármimás. Nem baj, regisztrálunk, töltsd ki ezt... és kezembe nyom egy 10 oldalas paksamétát.

Miután ezzel megvoltam, mondták, hogy üljek le és várjak, lesz-e munka. Két óra üldögélés és olvasgatás után körbeszórtak egy papírt, hogy írja fel minden jelenlévő a nevét-telefonszámát, hogy fel tudják hívni munkalehetőség esetén. Még haza se értem, de már hívtak, hogy mehetek vissza az ügynökségbe, mert van munka, kutyamacskapatkányésmindenmás jószágoknak kaját és bármiféle kiegészítőit kell dobozolni. Péntekig fix, ha van rám szükség akkor tovább is lehetőség van. Mondom oké, fordulok is vissza.

10. nap, másfél hét, és van munkám! Jee!!! 

Az ügynökségnél elmondták a főbb dolgokat, meg hogy 6 font az órabér hétközben, hétvégén pedig, kapaszkodjak meg, 7 font!.... mondom gyász, ennyiért én szombat-vasárnapot nem áldozom be. A munkaidő elvileg 9-18 tart, gyakorlatilag közben van egy másfél órás szünet. No meg a másik, hogy hét második felében rendszeresen nincs végig meg a műszak, 1-1 órával hamarabb végzünk. 

A munka arról szól, hogy  van 4 féle doboz, 200 féle zacskózott minden féle jószág kajája, 1-15 kilós csomagokban, konzervek, dobozok, minden. Olyan kutyajátékok, amelyekkel még én is játszanék. Na ilyeneket kell dobozolni, dobozt méretre vágni, számlán felírni a számom, amely azonosít, ha gond van a pakolással, számlát be a dobozba, dobozt lezárni, ráragasztani a szállító cég vonalkódos azonosítóját majd felrakni a megfelelő raklapra. Egyszerűnek tűnik, nem is egy agysebészi munka, viszont amikor egy nap 60-70 dobozt rak meg valaki akkor 1-1 hiba becsúszik. És ez lehet bármi. Kimarad a számla, rossz raklapra rossz helyre rossz oldalra kerül a doboz, a doboz nem elég stabil... ugyanakkor ezek orvosolhatóak, ha időben veszik észre.

Munkatársak nem rosszak. Van több magyar, még több orosz és lengyel. Szomszéd asztalnál Vitali pakol, múltkor énekelgetett jó kis orosz nótácskákat. A Megasztárban nem jutna tovább, de én mindig is kedveltem azokat az embereket, akik munka közben tudnak énekelni :)

Jelenleg másfél hetet húztam le.  Első fizum meg is kaptam, jövő héten újra megyek. Amíg nem raknak ki, addig nem rossz munka. Utána meg... Nos, első munkát a legnehezebb megszerezni, és én már csak dolgoztam valamit UK-ben :D 

A bejegyzés trackback címe:

https://mtrx.blog.hu/api/trackback/id/tr654491541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása